Psykopolitik – Ny blogg!

Anledningen att jag startade denna blogg är på grund av att jag upplever att det politiska klimatet i Sverige är alltför smalt och enkelspårigt. Detta både rent politiskt men även faktamässigt. Jag betraktar mig som en rationellt och logiskt lagd konservativ (men som har svårt att placera mig själv på den konservativa skalan), och anser att stora beslut som rör landets framtid bör grundas i vetenskap och kunskap snarare än i ideologiska dogmer och känsloargument. De senaste åren har jag upplevt att så inte är fallet utan att det finns en stor kunskapslucka på politisk nivå som motsäger en hel del av de politiskt korrekta ”sanningar” som framförs i media idag. Som utbildad inom psykologi har jag kommit att inse att en stor del av de beslut som tas inom politiken går rakt emot vad modern forskning visar. Denna blogg kom således till som ett sätt att främst sätta ord på mina tankar, men som förhoppningsvis även kan hjälpa någon att hitta sina politiska rötter.

På denna blogg kommer jag framöver att stundtals avhandla ämnen som är politiskt inkorrekta och anses vara känsliga eller rent av tabu att ens yppa offentligt. Någon kommer säkert känna sig kränkt över detta, vilket bara glädjer mig då det i så fall visar att yttrandefriheten fortfarande, om än nere för räkning, lever i Sverige.

God läsning önskas!

// Psykopolitik

Publicerat i Okategoriserade

Kommentera

Om Psykopolitik
Psykopolitik handlar om att försöka förklara politiska händelser och människors beteende utifrån ett psykologiskt perspektiv. Författaren betraktar sig som någonstans mellan liberal-konservativ och politiskt inkorrekta ämnen kommer garanterat avhandlas. God läsning önskas!
